Resor och boende inför ditt uppdrag

Här har vi samlat all praktisk information du behöver inför ditt uppdrag när det gäller boende och resor – från rutiner och förmånsbeskattning till viktiga kontaktuppgifter. Målet är att göra din uppdragsstart så smidig, trygg och förutsägbar som möjligt.

Kontakta i första hand oss på boende och resor avdelningen eller din kontaktperson på Bonliva. För akuta problem utanför arbetstid vänligen kontakta Bonlivas journummer.

Bokningsrutiner

Vi anger alltid ditt telefonnummer i våra bokningar så att du får uppdateringar direkt, exempelvis om en resa blir försenad.

Kontrollera att datum och tider stämmer för både din resa och ditt boende.

Ju mer detaljer du ger till din kontaktperson – desto snabbare kan vi hjälpa dig.

Alla beställningar av resor och boende som Bonliva ska stå för måste godkännas av din kontaktperson innan de genomförs.

För att vi ska kunna boka din resa och boende så smidigt och korrekt som möjligt behöver vi rätt information från början. Ju fler detaljer du ger din kontaktperson, desto snabbare och enklare kan vi hjälpa dig.

Exempel på information som underlättar bokningen är: önskade tider och datum, avreseort, eventuella allergier, om du reser med husdjur, om du har tillgång till bil samt andra särskilda behov eller önskemål.

När du behöver boka en resa rekommenderar vi att du ber din kontaktperson att lägga en ticket till rese- och boendeavdelningen. Då säkerställer vi att all information stämmer och att din bokning blir rätt från start.

Hemförsäkring när du hyr i andrahand

När du hyr i andrahand behöver du ha en hemförsäkring som gäller under hela hyrestiden på din tillfälliga adress. Hemförsäkringen skyddar bland annat dina saker, ger dig ett skydd vid brand eller vattenskada och kan även omfatta ansvarsskydd och rättsskydd.

Du ansvarar själv för att kontakta ditt försäkringsbolag och säkerställa att din hemförsäkring täcker boende på annan adress, samt att eventuella tilläggsförsäkringar (till exempel allrisk eller reseskydd) gäller under perioden.

Kontrollera också vilka regler som gäller kring självrisk, stöldskydd samt skador på hyrd bostad.

RESOR OCH BOENDE

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna kring resor och boende.

Söker du svar på någon annan fråga? Besök då gärna vår FAQ.

Står Bonliva för kostnaden för resa och boende när jag arbetar på annan ort?

När du arbetar som vårdkonsult på annan ort erbjuder vi alltid möjligheten att få hjälp med boende och resa genom Bonliva. Vi samarbetar med noggrant utvalda boenden – både hotell och lägenheter – på många orter, och kan ordna rese- och boendelösningar som passar ditt uppdrag.

I vissa fall står Bonliva för boende och resa, medan det i andra uppdrag kan ingå andra överenskommelser beroende på uppdragets upplägg och förutsättningar. Din kontaktperson informerar alltid om vad som gäller för just dig.

Hur fungerar det med förmånsbeskattning vid resor och boende?

Om du får boende och resa genom Bonliva i samband med ditt uppdrag förmånsbeskattas du för detta. Förmånsvärdet beräknas utifrån boendets geografiska läge, storlek och antal nätter, och det är detta värde som ligger till grund för beskattningen.

Läs mer här >>

Kan jag ta med mitt husdjur?

Ja det går, men bostadsalternativen blir färre då många hyresvärdar undviker pälsdjur p.g.a. allergier.

Vi försöker alltid göra vårt bästa för att hitta en lösning för dig och din kära pälsvän.

Erbjuder ni rabatter på boenden?

Ja, vi samarbetar med flertalet hotelkedjor runt om i Sverige.

Bonliva Benefits kan du läsa om vilka förmåner och rabatter vi erbjuder dig som vård- och omsorgskonsult.

Hör av dig till din kontaktperson eller marknad@bonliva.se för att erhålla lösenordet som låser upp rabattkoden.

Kan jag hyra ut min bostad under tiden jag är på uppdrag på annan ort?

Det går utmärkt - vi söker löpande tillgängliga bostäder runt om i Sverige och Norge åt våra vård- och omsorgshjältar.

Läs mer här >>

Hyr du ut din bostad till Bonliva – tryggt och säkert

Vi söker löpande boenden över hela Sverige och Norge åt våra vård- och omsorgshjältar som arbetar på annan ort. När du hyr ut till Bonliva får du en trygg och seriös samarbetspartner som hanterar avtal, kommunikation och hela uthyrningsprocessen på ett professionellt sätt.

Skicka in en beskrivning av ditt objekt redan idag – vi återkommer så snart vi kan för att se om det matchar våra aktuella behov.

RESOR OCH BOENDE

Det är vi som hjälper dig längs vägen

Linn Karlsson

Rese- och Boendeagent
Team
Service

Bilal Kahsay

Rese- och Boendeagent
Team
Service

Emma Söder

Rese- och Boendeagent
Team
Service

Caroline Malmsten

Föräldraledig
Team
Service

Marcus Gustafsson

Operativ Chef
Team
Service

Caroline Weihagen

Föräldraledig
Team
Service

Johanna Åhsberg

Rese- och Boendeagent
Team
Service

Sophia Eriksson

Föräldraledig
Team
Service

Miranda Rohr

Rese- och boendeagent
Team
Service

Prenumerera på Bonlivas nyhetsbrev

Få tillgång till uppdrag, inspiration och erbjudanden varje månad!